![]() |
| ![]() |
|
Cím: | Emlékezet a valós és virtuális köztérben |
Kiíró: | Magyar Képzőművészeti Egyetem |
Határidő: | 01/15/2021 |
Érvényes: | 01/15/2021 |
Tárgymutató: | emlékezet a valós és virtuális köztérben |
Pályázhat: | képzőművész hallgatók |
Emlékezet a valós és virtuális köztérben - PÁLYÁZATI KIÍRÁS - EU4ART-KIÁLLÍTÁS, 2021. OKTÓBER A KURZUS ÉS A KIÁLLÍTÁS A 2021. tavaszi szemeszter folyamán új EU4ART-os kurzus indul, melyen a három tanszék (festő, szobrász, grafika) 2., 3. és 4. éves hallgatói egyéni, illetve csoportos munka keretében készítik elő saját projektjeiket az ősszel megrendezendő, EU4ART-kiállításra (összesen 24 fő). A kiállítás a valós és a virtuális köztérben jön majd létre, témája az emlékezet fogalmából indul ki. A hallgatók tanszékenként egy-egy instruktorral folyamatosan konzultálva készítik alkotásaikat; s fontos szerepet kap a csoportmunka is. A kurzus során a hallgatók a gyakorlati munka mellett online elméleti előadásokon ismerkedhetnek meg a köztér fogalmának változásaival, illetve a kortárs köztéri művészet kiemelkedő alkotásaival. A projekt párhuzamosan halad a külföldi partnerek hasonló tematikájú ("aspects of memory") programjaival; a félév során a hallgatók külföldi szakemberekkel is konzultációkat folytathatnak. Kurátor: Mélyi József - Instruktorok: Koller Margit, Pattantyús Márton, Szilák Andrea, Tayler Patrick A kiállítás résztvevői: - a januári pályázaton továbbjutott grafikus, szobrász, festő szakos hallgatók, tehát a kurzus hallgatói - továbbá a tavasz folyamán kiírandó, kapcsolódó pályázat nyertesei (tehát más szakok hallgatói is) - illetve a nemzetközi partnerek egy-egy videóval vagy más téma-reflexióval. HOGYAN LEHET JELENTKEZNI A KURZUSRA: PÁLYÁZNI KELL A kurzust a fent említett 3 tanszék 4 szakirányáról összesen 24 hallgató látogathatja, és előzetes pályázás szükséges hozzá. Amennyiben a jelentkezők száma meghaladja a 24-et, akkor nem a jelentkezés időpontja számít majd, hanem a kurzus vezetője, illetve az instruktorok a hallgatók által előzetesen beadott anyagok alapján választják ki a 24 résztvevőt. BEADANDÓ ANYAGNAK A KÖVETKEZŐKET KELL TARTALMAZNIA: 1. A hallgató saját művei, vázlatai közül választott két, tetszőleges témájú munka. A képekhez egy-egy rövid (maximum 500-500 karakteres) magyarázó szöveg kapcsolódjon. 2. A hallgató a kiállítás koncepciójához kapcsolódó kérdések közül válasszon ki egyet, s egy rövid, maximum 2000 karakteres szövegben (szöveg helyett esetleg lehet képregényt vagy értelmező rajzot is küldeni) fogalmazza meg azzal kapcsolatos gondolatait. - Képesek lehetünk-e egy jövőbeli múlt "rekonstrukciójára", s ha igen, hogyan? - Mennyiben fenntartható a múlt? - Mit jelenthet David Bowie gondolata: "a sense of yearning for a future that we all knew would never come to pass". - Lehetséges-e, hogy az online térben a személyes emlékezet domináns, míg a valós köztérben a nemzeti emlékezet? Mennyiben lehet a social media az emlékezés terepe? 3. A hallgató nevezze meg azt a - magyarországi vagy nemzetközi - köztéri művészeti alkotást, amelyet személyesen fontosnak tart, és a választást röviden indokolja meg. Az anyagokat a hallgatók e-mailben, egy pdf-be összefűzve juttathatják el Szilák Andrea címére (szilak.andrea@mke.hu ) Beadási határidő: 2021. január 15. INSPIRÁCIÓ: A HALLGATÓK ÁLTAL A DECEMBERI ÖTLETELÉSEN FELVETETT TÉMÁK ÉS TÉMACSOPORTOK 1. A virtuális köztér és a valós köztér szembeállítása az emlékezet különböző megjelenési formáiból, aspektusaiból kiindulva. Globális identitás és lokális emlékezet ellenpontjai és összefüggései. Az emlékezet generációs összefüggései a kétfajta köztér vonatkozásában. Globális és nemzeti, személyes és kollektív emlékezet rendelhető-e a két tértípushoz? Ki-vihető-e a klasszikus műalkotás a galériatérből a köztérbe, és onnan vissza a virtuális köztérbe? Igaz-e, hogy az online térben a személyes emlékezet domináns, míg a valós köztérben a nemzeti emlékezet? Mennyiben lehet a social media az emlékezés terepe? 2. Az emlékezet megmaradásának kérdése. A jelen és a jövő emlékezetének összefüggése. Az online és a köztéri maradandóság különbsége és hasonlósága. Az emlékezeti megmaradás és a túltelítettség kérdése. Felejtés és szelektív emlékezet: hiányzó terek és az álmok terei. Öncenzúra és "duplagondol" az emlékezetben. Hamis emlékek, az emlékezet sztereotípiái. Képesek vagyunk-e egy jövőbeli múlt "rekonstrukciójára"? Mennyiben fenntartható a múlt? 3. Transznacionális emlékezet. Kollektív emlékezet - kollektív bűntudat? Olasz, lett és német emlékezeti helyek, emlékművek, emlékezetpolitikák. A magyar kollektív emlékezet mai kérdései a valós és a virtuális köztérben. http://mke.hu/node/40479 |
|
![]() |
|
Felhasználási feltételek |